S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

 

 

 Tel.: 607 012 556

  

KASAFIK Český pokladní systém nejen

pro elektronickou evidenci tržeb

Připraveno na EET

 

Vyzkoušet KASA FIK

ZDARMA na


 

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 8 699 Kč
skladem
naše cena 7 999 Kč
skladem
naše cena 2 299 Kč
skladem

KONTAKTY

GETREA
Nové Sady 988/2, 602 00 Brno
obchod(a)getrea.cz
607 012 556

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 2 500 Kč
skladem
naše cena 12 999 Kč
skladem

Návody, videa - eRecept a EET
Video eRecept KASAFIK

eRecept - rady a návod

Od 1.1.2018 již nebude možné vydávat recepty pro pacienty jinak než elektronicky.

Zde Vám popíšu krok za krokem co je třeba udělat.

1. Příprava PC: Aktualizujte si PC, stáhněte všechny aktualizace pro windows a prohlížeče ať máte vše aktuální. Dále pak stáhněte a nainstalujte Javu dokaz zde po té je třeba PC restartovat. Dbejte zvýšené opatrnosti a ujistěte se že jste na správných stránkách (to neplatí jen u stažení JAVA) vešechny odkazy které zde uvádím mají šifrované zabezpečení a v adresním řádku uvidíte zeleně text s certifikátem, to je důkaz že stránka je bezpečná a šifrovaná a že jste na správné stránce. Viz obrázek

bezpečná stránky stažení Java

     

1. První certifikát: 

  Tento certifikát je nutný pro přístup do centrálního uložiště uložiště Státního ústavu pro kontrolu léčiv zkratka SUKL, registraci, tedy žádost provedete přímo na jejich stránkách a to přímo zde   Registrace - SUKL  a to co nejdřív, SUKL Vás musí ověřit na lékařské komoře zda jste skutečně lékař a toto trvá až 4 týdny .

2. Druhý certifikát:

  Tento certifikát je vlastně zaručený elektronický podpis neboli kvalifikovaný certifikát a je možnost o něj zažádat u několika organizací, certifikát je registrován na osobu na občanský průkaz nebo cestovní pas.

  Česká pošta - je možné elektronicky a nebo na kterékoliv pobočce České pošty - Informace odkaz zde

  První certifikační autorita ICA - je možnost požádat elektronicky přímo na jejich stránkách nebo můžete zajít na krajský úřad. Zde odkaz pro el. žádost ICA

  ČSOB kreditní karta, internetové bankovnictví - dále některé banky (já vím o ČSOB) umí vystavit elektronický certifikát přímo na Vaši kartu, jen je třeba při výberu karty toto zmínit, dále je pak nutné mít USB čtečku karet (taky se dá pořídit v bance) aby bylo možné certifikát registrovat do zařízení či počítače kde bude se bude vystavovat eRecept.

 

Zkušenosti z praxe - na poště bývají fronty a nemají moc zkušeností s vydáváním elektronického podpisu (kvalifikovaného certifikátu) volba zda chcete certifikát na nějakém zařízení USB TOKEN nebo jsetli jej chcete nechat zaslat na email je čistě na Vás. USB token je dražší varianta, ale zase máte jistotu že certifikát máte ještě někde jinde než v PC. Doporučuji u certifikátu nechat nastavit PIN z důvodu bezpečnosti, protože tímto certifikátem lze podepsat cokoliv a je to identifikace Vaší osoby. První certikační autorita ICA to je společnost, která se elekronickým podpisem a certifikátem zabývá velmi  dlouho a jsou to profíci, je tam hotline linka kde sedí opravdu lidé kteří dané problematice rozumí.

 

Pokud si nevíta rady, nejste technicky zdatní neváhejte a kontaktujte mne rád poradím a pomohu. Pracuji jako IT specialista již 20let a s certifikáty všech typů mám bohaté zkušenosti. Jsem schopen Vám pomoci jak s PC tak případně dodat zařízení pro eRecept a EET. EET přijde na řeadu pro lékaře 1.3.2018. Pokud máte PC s lékařským programem zvažte dokoupení modulů pro eRecept a EET (cena a pohodlí máte vše na jednom místě) nebo zda nezakoupit naše zařízení za výrazně nižší cenu s aplikace pro eRecept a EET. Mohu za Vámi přijet zařízení ukázat, tato ukázka zabere jen 5 minut Vašeho času aplikace eRecept je velmi jednoduchá.

Michal Dobrovolný

 

VIDEO - první spuštění aplikace KASAFIK KLASIK pro EET

Tiskárna Cashino - tisk čínských znaků


na PC otevřít  stránky
1. na https://drive.google.com/drive/u/0/folders/0B52TYGb_gnqpdkY1Y2J3MkdwNWs si vyberte tiskárnu kterou máte - "PTP II BT"
2. stáhnout "PTP_II&III_Setting Tool" a nainstalovat
3. zapnout tiskárnu a připojit přes USB k PC
4. spustit PTP_II_Tool.exe
5. změnit čínštinu za viz. obrázek a pak SET uložit, jem musíte mít tiskárnu na správném COMu

 


Co je dobré vědět ohledně EET, abyste předešli vysokým pokutám
 

Zdroj Idnes - odkaz na článek

V naprosté většině případů vystavuji fakturu a peníze mi chodí na účet. Jednou či dvakrát do roka však dostanu zaplaceno v hotovosti. Musím si k tomu pořizovat zařízení na EET?
Zákon hovoří o takzvaných ojedinělých příjmech, které EET nepodléhají (nejsou však bohužel nikde definovány). Vaše situace by mohla ojedinělým příjmem být. Pro větší jistotu máte možnost požádat finanční úřad o závazné posouzení. To stojí 1 000 korun.

Prý mám nárok na příspěvek na technické vybavení? Kolik a jak budu náklady dokládat?
Nejde v pravém smyslu o příspěvek, půjde o jednorázovou slevu na dani. Sleva bude 5 000 korun pro fyzické osoby-podnikatele, uplatnit ji lze za první rok (odeslání první účtenky EET). Nemusíte přitom nijak dokládat skutečné náklady na zavedení EET.

S podnikáním teprve začnu. Odkdy musím používat EET?
Začínající podnikatelé jsou v takzvané ochranné lhůtě. Ta trvá do desátého dne po přidělení DIČ.

Bude se povinnost EET vztahovat i na platby stravenkami?
Ano, stejně tak jako platby dárkovými poukázkami či šeky, platebními kartami a nálepkami. Z EET jsou vyjmuty pouze platby bankovním převodem (příkazy k úhradě, trvalé příkazy k úhradě, inkasa).

Prý si musím dát do provozovny nějaké upozornění o EET?
Ano. Oznámení musí být viditelně umístěno v provozovně a na internetových stránkách, na kterých je nabízeno zboží nebo služby. Jeho obsahem je text v předepsaném znění podle typu evidence tržeb. Když upozornění neuvedete, můžete dostat pokutu až 50 000 korun.

Obsah informačního oznámení (§ 25)

  • Eviduje-li poplatník v daném pokladním místě tržby v běžném režimu, zveřejní text znění:
    "Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin."
  • Eviduje-li poplatník v daném pokladním místě tržby ve zjednodušeném režimu, zveřejní text znění:
    "Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů."
    zdroj: Zákon o evidenci tržeb

Když zlobí internet, mohu si automaticky sám zvolit, že budu tržby evidovat ve zjednodušeném režimu do pěti dní?
Ne. Zjednodušený režim musí být předem povolen od finančního úřadu. Kdo toto povolení nemá a je v situaci, kdy nefunguje internet, musí tržby zaevidovat bezodkladně po pominutí výpadku, nejpozději však do 48 hodin.

Kde poradí

225 092 392 je telefonní linka, na které je 100 operátorů připraveno zodpovědět vaše dotazy o EET (pracovní dny 9 až 17 hod).

Co znamená mezní doba odezvy dvě sekundy?
Je to doba, kdy musí dojít k přenosu údajů do centrálního systému. Dobu si nastavuje podnikatel podle typu podnikání, jiná asi bude v restauraci s čilým provozem a jiná v obchodě s luxusním zbožím. Dvě sekundy jsou minimum, podnikatel si může zvolit i dobu delší. Když v uvedené době systém nezafunguje, využije podnikatel takzvaného náhradního odeslání do 48 hodin.

Budu muset sám aktivně vyhledat a znovu odeslat účtenky, které se neodeslaly v rámci nastavené mezní doby?
Ne – to zajistí pokladní systém automaticky.

Jak to bude, když zákazník v internetovém obchodě zaplatí kartou a pak v rámci čtrnáctidenní lhůty zboží vrátí bez udání důvodu?
Původní tržba už je v EET zaevidovaná, vy zaevidujete novou ve stejné výši jen se záporným znaménkem. V evidenci není třeba k sobě obě tržby nějak vztahovat.

Zákazník mi v půjčovně platí kauci. Když půjčenou věc v pořádku vrátí, je kauce vratná. Budu muset kauce také evidovat?
Kauce přijatá v hotovosti, platební kartou nebo obdobným způsobem se eviduje v okamžiku vypořádání pouze v situaci, kdy není vrácena, ale je započtena v případě poškození, zničení či ztráty věci.

Přijímáme v provozovně koruny a eura. Jak budeme příjmy evidovat?Tržby v cizí měně se pro účely EET přepočítávají na české koruny, a to kurzem deklarovaným poplatníkem v daném okamžiku. Pokud poplatník k okamžiku uskutečnění použitý neuvádí, použije jiný vhodný kurz, například kurz ČNB k uvedenému datu (případně k předchozímu dni).

Eviduje se v EET spropitné?
Ne. Spropitné není třeba evidovat, jeho příjemce by ho však měl přiznávat v dani z příjmů.

Jaká mi hrozí pokuta, když udělám v EET nějakou chybu?
Pokud nevystavíte účtenku nebo tržbu nepošlete do EET, hrozí pokuta až půl milionu korun. Ale pokuta hrozí i za jiné porušení povinností – třeba když neumístíte do provozovny informační oznámení o tom, že jste povinen vydávat účtenky, může vás to stát až 50 000 korun. Stejně tak, když neochráníte před zneužitím přidělené certifikáty a autentizační údaje.

Jak si zkontroluji, že podnikatel účtenku poslal do EET?
Na daňovém portále EET najdete v sekci pro veřejnost odkaz „ověření účtenky“. Zatím není v provozu, fungovat bude až po 1. prosinci. Do formuláře přeťukáte fiskální kód z účtenky. Jednodušší to bude tam, kde bude na účtence čtverečkový QR kód, protože jinak vypadá fiskální kód třeba takto: 0e8034f54ebb9eed169ebd1fd0042822, což není na přepisování příliš pohodlné.

Jak to je s prodejem na různých webových portálech – typicky třeba na fler.cz? Spousta lidí tam prodává své drobné výrobky. Obvykle posílají na dobírku, ale několikrát do roka třeba vyrazí na nějakou místní pouť a mají tam stánek.
Nad EET by se určitě měli zamyslet. Je rozdíl, jestli mají činnost jako přivýdělek, nebo podnikání. Pokud jsou příjmy v hotovosti kvalifikovány z pohledu daně z příjmů fyzických osob v rámci § 10 ZDP (ostatní příjmy), nepodléhají EET. Jde-li o příjmy podle § 7 (podnikatelská činnost), EET podléhat budou.

Kalendář EET:

  • od 1. listopadu 2016 – zkušební provoz
  • od 1. prosince 2016 – ubytovací a stravovací služby
  • od 1. března 2017 – maloobchod a velkoobchod
  • od 1. března 2018 – ostatní činnosti vyjma těch, které jsou až v poslední fázi, například svobodná povolání, doprava, zemědělství
  • od 1. června 2018 – vybraná řemesla a výrobní činnosti (patří sem například výroba textilií, oděvů a usní, zpracování dřeva, výroba dřevěných, korkových, proutěných a slaměných výrobků, výroba papíru a výrobků z papíru, výroba mýdel a čisticích prostředků, pryžových a plastových výrobků... celý seznam naleznete v zákoně 112/2016, § 37 odst.c)

Zdroj: http://finance.idnes.cz/eet-a-nejcastejsi-dotazy-podnikatelu-dsb-/podnikani.aspx?c=A161108_124741_podnikani_sov

OTdjNjUx